Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

TJK 2024: FAQ, czyli poradnik Uczestniczki_Uczestnika

Już w poniedziałek 11 marca zaczynamy jedenastą edycję Tygodnia Jakości Kształcenia na UJ! Zachęcamy do zapoznania się z kilkoma krótkimi wskazówkami - przydatnymi np. przy dołączaniu do spotkań online - które przygotowaliśmy z myślą o Państwa wygodzie i jakości doświadczeń związanych z udziałem w wydarzeniach TJK 2024.

Mając jak co roku nadzieję na Państwa zaangażowanie, życzymy wielu inspiracji - i sposobności do wzajemnego dzielenia się wiedzą, refleksją oraz dobrymi praktykami - dzięki uczestnictwu w ponad 70 wydarzeniach przygotowanych wraz z zaproszonymi gośćmi przez osoby pracujące i kształcące się w społeczności akademickiej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Wszystkie najpotrzebniejsze informacje organizacyjne zebraliśmy w jednym miejscu, aby osoby uczestniczące w wydarzeniach - zarówno tych odbywających się w formie stacjonarnej, jak i zdalnych lub hybrydowych - mogły w pełni skorzystać z tradycyjnie bogatej oferty TJK 2024.

Poniżej znajdą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i kilka porad w kwestiach technicznych. Mamy nadzieję, że będą one pomocne przy dołączaniu do wydarzeń - zwłaszcza tych zdalnych - oraz uczestnictwie w nich. Prosimy rozwinąć wybraną spośród poniższych zagadnień treść, aby zapoznać się z naszymi wskazówkami:

Osoby dołączające do wydarzeń otwartych przez link obowiązuje Regulamin TJK 2024: tjk.uj.edu.pl/regulamin

Przypominamy, że tylko osoby zarejestrowane na wydarzenia i na nich obecne będą mogły pobrać zaświadczenia o uczestnictwie w wydarzeniach.

Lista wydarzeń dostępnych bez rejestracji

Szczegółowe opisy poszczególnych wydarzeń dostępne są w zakładce tjk.uj.edu.pl/program.
Dołączenie do spotkań online jest możliwe bezpośrednio przez poniższe linki:  

  • 11 marca (poniedziałek) 9:00-11:30 Seminarium otwierające: Realne wizje przyszłości. E-learning, sztuczna inteligencja i cyfryzacja pracy a jakość kształcenia akademickiego: 
  • 11 marca (poniedziałek) 14:00-16:00 Debata studencko-doktorancka: Online, czyli inkluzywnie? Czy... ekskluzywnie? Spojrzenie osób ​kształcących się na cyfryzację w kształceniu i w pracy uczelni:  
  • 12 marca (wtorek) 9:00-10:00 VR - wirtualna rzeczywistość w dydaktyce - pokaz kształcenia studentów kierunku ratownictwo medyczne: 
  • 12 marca (wtorek) 10:30-12:00 Cyfrowo czy analogowo? W jaki sposób pracować i uczyć się na Uniwersytecie Jagiellońskim w sposób przyjazny dla klimatu i przyrody? 
  • 12 marca (wtorek) 12:00-13:30 Co Wy wiecie o Cyfronecie? 
  • 12 marca (wtorek) 12:30-13:30 Zarządzanie dorobkiem naukowym pracownika uczelni: 
  • 12 marca (wtorek) 13:30-14:30 Szaman, szatan i myśląca maszyna. "Faust" Jerzego Grotowskiego (1960) 
  • 12 marca (wtorek) 14:00-15:00 Narracje wokół sztucznej inteligencji: 
  • 12 marca (wtorek) 16:00-18:00 Jak będzie wyglądać edukacja w kosmosie? Symulacja inspiracyjna: 
  • 13 marca (środa) 9:00-10:30 (R)ewolucja cyfrowa w humanistyce – potrzeby programów kształcenia akademickiego: 
  • 13 marca (środa) 9:30-13:30 Cyfryzacja w administracji: 
  • 13 marca (środa) 11:00-12:30 Nowe technologie i sztuczna inteligencja a przyszłość (teraźniejszość) dydaktyki i humanistyki: 
  • 13 marca (środa) 13:15-14:45 Jak "nakładka" zmienia oblicze studiowania dla osób transpłciowych i niebinarnych: 
  • 13 marca (środa) 14:00-15:00 Wszystkie błędy wdrażania e-learningu - jak wprowadzać zmiany efektywnie: 
  • 13 marca (środa) 18:00-19:30 O problemach i dobrych praktykach w prowadzeniu seminarium i promowaniu prac dyplomowych: 
  • 14 marca (czwartek) 10:00-11:00 Tożsamość tradycyjnej społeczności wiejskiej utrwalona w tekstach kultury (na przykładzie nieoficjalnych nazw własnych) 
  • 14 marca (czwartek) 10:00-12:00 Rozwój e-learningu – dylematy postpandemiczne: 
  • 14 marca (czwartek) 11:00-12:00 Zadawanie pracy domowej przy użyciu modułu zadań w MS Teams: 
  • 14 marca (czwartek) 11:00-12:30 Praca w linii komend w systemie Linux - przykłady: 
  • 14 marca (czwartek) 11:00-13:00 Czy lubimy e-learning - punkt widzenia nauczyciela i studenta: 
  • 15 marca (piątek) 9:30-10:30 Kreatywny Kampus, czy kampus może być laboratorium innowacji? 
  • 15 marca (piątek)- 11:00-12:00 Bookings with me - udostępnianie bloków czasowych w kalendarzu Outlook: 
  • 15 marca (piątek) 11:00-13:00 Cyfryzacja kształcenia – rewolucja czy ewolucja? ​Dobre praktyki w pracy dydaktycznej: 
  • 15 marca (piątek) 11:30-12:30 Jak oni to robią? Czyli czego możemy nauczyć się od osób osiągających bardzo dobre wyniki w nauce języków obcych: 
  • 15 marca (piątek) 12:00-13:30 Programy mobilności dla studentów i doktorantów (Erasmus+ oraz MOST) 
  • 15 marca (piątek) 14:00-15:30 Ciemna strona sztucznej inteligencji w szkolnictwie wyższym. Co z tego wynika? 

 

Jak dołączyć do wydarzeń online?

Większość wydarzeń zorganizowanych w formie zdalnej jest dostępna dla Uczestniczek i Uczestników, którzy zalogują się w Ms Teams przy użyciu adresu e-mail podanego podczas rejestracji w witrynie TJK. Osoby te otrzymały na wskazane adresy zaproszenie mailowe wraz z linkiem do spotkania.

Zachęcamy do skorzystania z opcji potwierdzenia obecności – wydarzenia będą wtedy widoczne w kalendarzu aplikacji MS Teams lub Outlook.

Uwaga: Osoby, które zarejestrowały się na TJK 2024, podając adres spoza domeny @uj.edu.pl, @student.uj.edu.pl, @doctoral.uj.edu.pl itp. oraz są zainteresowane otrzymaniem potwierdzenia udziału w danym wydarzeniu zdalnym, prosimy przy dołączaniu do wydarzenia o podanie nazwy użytkownika umożliwiającej jego identyfikację - czyli zawierającej Pani_Pana pełne imię i nazwisko. Jest to warunek konieczny do wygenerowania przez system certyfikatu uczestnictwa.

Adres inny niż w domenie @uj.edu.pl, czyli np. @gmail.com, będzie też automatycznie identyfikowany przez aplikację Ms Teams jako "Gość" spoza UJ, co może wiązać się m.in. z brakiem dostępu do czatu spotkania.

Jak uczestniczyć w wydarzeniach?

  • Zgodnie z Regulaminem TJK uprzejmie prosimy o przestrzeganie wytycznych organizatora wskazanych w opisie danego wydarzenia, a także osób prowadzących i jego opiekunów. Uczestnicząc w spotkaniach zdalnych, należy zadbać o wyciszenie mikrofonu w czasie, gdy inne osoby zabierają głos, aby ewentualne odgłosy tła nie zakłócały ich wypowiedzi.
  • Niedozwolone jest rejestrowanie wydarzeń i utrwalanie bez upoważnienia Organizatora TJK w jakiejkolwiek formie wizerunków osób w nich uczestniczących.
  • Przypominamy, że seminarium otwierające Tydzień Jakości Kształcenia w dniu jego inauguracji, tj. poniedziałek 11 marca 2024 r., odbędzie się w formie moderowanego spotkania MS Teams. Niektóre opcje znane ze standardowych spotkań w tej aplikacji będą więc niedostępne. Zachęcamy do aktywnego włączenia się w część dyskusyjną spotkania za pomocą opcji Q&A, czyli "Pytań i odpowiedzi" do zaproszonych Gości.

Jak zrezygnować z udziału w wybranym wydarzeniu TJK 2024?

Rejestracja na tegoroczny Tydzień Jakości Kształcenia jest już zakończona, a listy osób zapisanych - dodane do spotkań online w MS Teams lub przekazane Prowadzącym wydarzenia w formie stacjonarnej.

System rejestracji wciąż umożliwia jednak wyrejestrowanie. Choć nie możemy już zagwarantować usunięcia Państwa ze wspomnianych wyżej list, to informacja o rezygnacji pomoże nam przeprowadzić ewaluację TJK 2024 oraz opracować realne statystyki frekwencji.

Ze względu na bieżącą opiekę nad ponad siedemdziesięcioma wydarzeniami tegorocznej edycji TJK, będziemy wdzięczni za niezgłaszanie rezygnacji mailowo. Aby się wyrejestrować, prosimy w systemie rejestracyjnym wejść w zakładkę „Moje konto” (można też skorzystać z linku przesłanego w mailu z potwierdzeniem zapisu) i znaleźć dane wydarzenie, a następnie kliknąć „Rezygnuj”.

Szczegółowe informacje: TJK 2024_Instrukcja_rejestracja

TJK 2024: program skrócony

Pełen program TJK 2024 w formie przystępnej wizualnie rozpiski jest dostępny tu:

Link: PROGRAM SKRÓCONY (plik pdf)

TJK 2024: program szczegółowy

Aby zapoznać się z opisami poszczególnych wydarzeń, mogą Państwo skorzystać z informacji dostępnych na naszej stronie w zakładce "Program": Link: PROGRAM SZCZEGÓŁOWY (strona www)

Jak uzyskać potwierdzenie uczestnictwa w TJK 2024?

Zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w wybranych wydarzeniach Tygodnia Jakości Kształcenia będzie można samodzielnie pobrać ze swojego konta w systemie rejestracji:

Link: REJESTRACJA na TJK 2024

Uprzejmie przypominamy, że certyfikaty będą dostępne tylko dla osób zarejestrowanych na dane wydarzenie, które wezmą w nim udział:

  • dołączając z adresu w domenie uniwersyteckiej @uj.edu.pl (lub ewentualnie z podanego przy rejestracji adresu w innej domenie, pod warunkiem podania nazwy użytkownika umożliwiającej jego identyfikację) - dotyczy wydarzeń w formie zdalnej
  • wpisując się na listę obecności udostępnioną przez organizatora - dotyczy wydarzeń stacjonarnych.

Termin dostępności zaświadczeń:

Certyfikaty będą dostępne w systemie rejestracyjnym do 31 lipca 2024.