Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Program

11-15 marca 2024

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Piątek (15 marca 2024)

Program TJK 2024 Rejestracja na wydarzenia

Tryb spotkania: [S] – stacjonarnie; [Z] – zdalnie; [H] – hybrydowo

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wprowadzenia zmian w programie z przyczyn od nich niezależnych.

Osoba prowadząca: mgr Natalia Zapart – Narodowe Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS

 

Forma wydarzenia: wycieczka

 

Ścieżka Wiedzy SOLARIS oparta jest na profesjonalnym scenariuszu wykorzystującym szereg różnorodnych (w tym multimedialnych) narzędzi. Jest doskonałą formą popularyzującą różne kierunki nauki i uzupełniającą proces dydaktyczny na wszystkich szczeblach edukacji. Umożliwia dostęp zwiedzających do zaawansowanych technologii, kształci w zakresie nauk ścisłych, inspiruje przyszłych i obecnych naukowców, łączy dziedziny nauk teoretycznych z rzeczywistością, a także rozbudza ciekawość i zainteresowanie badaniami naukowymi.

Swoim profilem "Ścieżka Wiedzy SOLARIS" odróżnia się od funkcjonujących w Polsce centrów nauki. Celem jej jest wyzwolenie potencjału wynikającego z obserwacji największego narzędzia badawczego w kraju. Zwiedzanie z audio przewodnikiem przeznaczone jest dla osób powyżej 13 roku życia i trwa ok. 90 minut.

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 9:00-11:00

 

Tryb spotkania: stacjonarnie

Miejsce: Centrum Solaris, ul. Czerwone Maki 98, Hol Główny i Hala eksperymentalna

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
studentki_ci;
doktorantki_ci;
pracowniczki_cy administracyjne_i;

uczestniczki_cy studiów podyplomowych

 

Limit miejsc: 34

Osoba prowadząca: mgr Dagmara Sendur – Centrum Dostępności

 

Forma wydarzenia: warsztat

 

Warsztat będzie okazją do dyskusji i wymiany doświadczeń na temat tworzenia warunków wspierających uczenie się osób z różnorodnym potencjałem, w tym uwarunkowanym sytuacją zdrowotną. Pozwoli zrozumieć zakres potrzeb i wyzwań związanych z kształceniem w formule zdalnej z perspektywy osób studiujących i wzbogacić metodykę tworzenia zajęć e-learningowych o aspekt dostępnościowy.

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 9:00-11:00

 

Tryb spotkania: stacjonarnie

Miejsce: Collegium Paderevianum II, Al. Mickiewicza 9a, sala 412

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy

 

Limit miejsc: 12

Osoba prowadząca: dr Kamilla Noworól – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Projekt Flagowy Campus Living Lab i Instytut Spraw Publicznych

 

Forma wydarzenia: prezentacja

 

Wydarzenie otwarte - link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YTI5OGQwYzAtYmU3YS00MjRlLTg4Y2EtYWViOGFiYjY3N2Rj%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb%22%2c%22Oid%22%3a%2273ff0651-54fe-4b78-af97-8c9f54575b2f%22%7d

 

Projekt Flagowy Campus Living Lab powstał, żeby budować ogólnokampusowy potencjał w zakresie prowadzenia tzw. "useful research" z wykorzystaniem metod kokreacji i współpracy Uniwersytetu z otoczeniem. Metoda living labu jest bardzo ważnym elementem dzisiejszego podejścia do prowadzenia badań nakierowanych na wdrażanie do praktyki życia społecznego i gospodarczego. Living Lab to także miejsce / platforma, która w istotny sposób wspiera dydaktykę, oferując możliwość zdobywania doświadczeń, kompetencji i umiejętności przez studentów. Zespół projektu Campus Living Lab zaprasza na webinar z sesją Q&A na temat działań podejmowanych i planowanych przez Campus Living Lab kierowanych do studentów i całej społeczności Kampusu UJ.

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 9:30-10:30

 

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MS Teams

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
studentki_ci;
doktorantki_ci

 

Limit miejsc: 200

Osoba prowadząca: mgr Kinga Lechowicz – Centrum Informatyki, Dział Infrastruktury Systemów Informatycznych

 

Forma wydarzenia: prezentacja

 

Wydarzenie otwarte - link do spotkaniahttps://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZGJkNjdlYjYtMDA2Mi00NjgwLWJlZGItNDYwY2RmNzY4YTEz%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb%22%2c%22Oid%22%3a%2273ff0651-54fe-4b78-af97-8c9f54575b2f%22%7d

 

Podczas wydarzenia zaprezentujemy Państwu funkcjonalność udostępniania bloków czasowych we własnym kalendarzu Outlook, które mogą Państwo przeznaczyć na rezerwację tego czasu przez inne osoby. Funkcjonalność ta świetnie sprawdzi się w przypadku planowania i prowadzenia konsultacji bądź egzaminów ustnych.

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 11:00-12:00

 

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MS Teams

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy

 

Limit miejsc: 200

Osoba prowadząca: mgr Bartłomiej Świstak Piotrowski – https://www.swistak-krakow.pl/

 

Forma wydarzenia: wykład

 

Nazywam się Bartłomiej Świstak Piotrowski i jestem konsultantem strategii biznesowych.  Od lat pracuję z menedżerami i właścicielami firm, a także liderami społecznymi i osobami ze środowiska naukowego. Ścieżki Kariery by ŚwistakTM to narzędzie, które ma za zadanie wspierać w uporządkowaniu ścieżek kariery i budowaniu marki osobistej. Może być też pomocne w ustaleniu priorytetów życia prywatnego. Warto z niego skorzystać, ponieważ pomoże Ci uporządkować wiele kwestii, nad którymi właśnie się zastanawiasz. 

To narzędzie jest odpowiednie dla Ciebie jeśli:

- realizujesz kilka projektów na raz,

- stoisz przed podjęciem ważnych decyzji zawodowych,

- wahasz się przed podjęciem decyzji lub odczuwasz związany z nią lęk,

- czujesz, że masz zbyt wiele obowiązków, ale boisz się z któregoś zrezygnować,

- chcesz dowiedzieć się, co w Twoim życiu (prywatnym lub zawodowym) jest dla Ciebie naprawdę ważne,

- chcesz zbudować silną markę osobistą.

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 11:00-12:00

 

Tryb spotkania: stacjonarnie z transmisją online

Miejsce: Wydział Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii, ul. Gronostajowa 7, sala 1.01.13

Platforma online: MS Teams

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
doktorantki_ci;
studentki_ci;
uczestniczki_cy studiów podyplomowych

 

Limit miejsc: 200 zdalnie / 80 stacjonarnie

Osoba prowadząca: dr hab. Radosław Rybkowski, prof. UJ – Pełnomocnik Rektora UJ ds. jakości kształcenia 

 

Forma wydarzenia: spotkanie / debata / sejmik

 

Wydarzenie otwarte - link do spotkaniahttps://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NTQ1NzdjNzQtNDAzYi00M2RmLWFkYjEtNGRjMTg5ZGJlMTBk%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb%22%2c%22Oid%22%3a%2273ff0651-54fe-4b78-af97-8c9f54575b2f%22%7d

 

W finałowym dniu TJK 2024 powracamy do otwartej dyskusji nad przewodnim tematem tegorocznej edycji, którym jest (R)ewolucja cyfrowa w dydaktyce i pracy uczelni. Po dyskusjach dni wcześniejszych, do których zaprosiliśmy m.in. przedstawicieli władz rektorskich polskich uczelni, osoby reprezentujące samorząd studencki i doktorancki UJ czy też jednostki administracyjne wiodących ośrodków akademickich, zapraszamy na jedno z flagowych wydarzeń TJK 2024 – wieńczącą Tydzień Jakości Kształcenia debatę doświadczonych dydaktyków: cenionych w swych dziedzinach ekspertów, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami, dobrymi praktykami i spojrzeniem na tytułową tematykę.   

Rozmawiają:​

  • prof. dr hab. dr h.c. Wojciech Czakon ​
  • dr Grzegorz Cebula, prof. UJ
  • dr hab. Regina Lenart-Gansiniec, prof. UJ ​
  • prof. dr hab. Michał Ostrowicki (Sidey Myoo)
  • dr Błażej Sajduk
  • dr hab. inż. Łukasz Tomczyk ​​
  • ​Moderator: dr hab. Radosław Rybkowski, prof. UJ​

Termin: 15 marca (piątek), godz. 11:00-13:00

 

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MSTeams

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
studentki_ci;
doktorantki_ci;
pracowniczki_cy administracyjne_i;
uczestniczki_cy studiów podyplomowych

 

Limit miejsc: 400

Osoba prowadząca: dr Małgorzata Banach – Wydział Polonistyki

 

Forma wydarzenia: wykład

 

Wydarzenie otwarte - link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZmFmZTE1NTMtYzc5YS00ZDQxLTgzMTMtYWVjYWE4MzUyMGE2%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb%22%2c%22Oid%22%3a%2273ff0651-54fe-4b78-af97-8c9f54575b2f%22%7d

 

Języków uczymy się dziś wszyscy, są jednak wśród nas osoby, które wydają się w tej dziedzinie szczególnie skuteczne. Choć na przebieg nauki i osiągane rezultaty wpływa bardzo wiele czynników, w tym wrodzone predyspozycje, obserwacja tzw. dobrych uczących się pozwala zidentyfikować u nich pewne warte naśladowania nawyki i postawy. Podczas spotkania przyjrzymy się krótko kwestii zdolności językowych, a następnie skupimy się na podejściu i zachowaniach typowych dla osób, dla których języki obce nie pozostają długo obce. Wskazówki pochodzić będą z opracowań metodycznych, obserwacji poczynionych w pracy ze studentami oraz z wypowiedzi samych uczących się.

Wydarzenie z cyklu "Wykłady Mistrzowskie Wydziału Polonistyki UJ".

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 11:30-12:30

 

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MS Teams

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
studentki_ci;
doktorantki_ci;
uczestniczki_cy studiów podyplomowych

 

Limit miejsc: 200

Osoba prowadząca: dr Patrycja Siemiginowska – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Psychologii Stosowanej

 

Forma wydarzenia: warsztat

 

Warsztat jest przeznaczony dla nauczycieli akademickich u progu swojej dydaktycznej przygody (do 5 lat doświadczenia nauczania studentów). Spotkanie jest zaprojektowane dla tych osób, które pracują ze studentami kierunków społecznych oraz są zainteresowane wymianą doświadczeń i poszerzeniem swojego warsztatu dydaktycznego.

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 11:30-13:45

 

Tryb spotkania: stacjonarnie

Miejsce: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, ul. Łojasiewicza 4, sala 1.321

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;

doktorantki_ci

 

Limit miejsc: 12

Osoby prowadzące: mgr Jakub Juzwa; mgr Joanna Hedrick – Centrum Wsparcia Dydaktyki, Dział Obsługi Studentów Zagranicznych

 

Forma wydarzenia: prezentacja

 

Wydarzenie otwarte - link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MjBlZDI4ZTktOGNlMy00MTc4LWI4MmQtNDg5ODQ4ZjZjYmMz%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb%22%2c%22Oid%22%3a%2273ff0651-54fe-4b78-af97-8c9f54575b2f%22%7d

 

Spotkanie informacyjno-promocyjne na temat oferty programów mobilności krajowej i międzynarodowej dla studentów i doktorantów UJ. W trakcie spotkania przedstawiona zostanie oferta programów Erasmus+ oraz MOST.

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 12:00-13:30

 

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MS Teams

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
studentki_ci;
doktorantki_ci

 

Limit miejsc: 200

Osoby prowadzące: dr hab. Iwona Barwicka-Tylek; dr Anna Ceglarska – Wydział Prawa i Administracji, Zakład Historii Doktryn Politycznych i Prawnych

 

Forma wydarzenia: spotkanie / debata / sejmik

 

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji ma swoje jasne i ciemne strony. Jedną z tych ciemniejszych są obawy samych nauczycieli, czy aby szeroka dostępność rozlicznych źródeł i narzędzi zdobywania wiedzy nie zredukuje do minimum roli samego nauczyciela, a w konsekwencji także przysługującego mu od zawsze autorytetu (nie mylić z władzą). Razem z uczestnikami spotkania zastanowimy się nad modelem „dobrego nauczyciela” odpowiadającym czasom AI. Wykorzystamy tu inspiracje płynące z filozofii starożytnej, nie przez przypadek przypominanej przez współczesną filozofię edukacji. Mamy nadzieję, że uda się nam pobudzić wszystkich do namysłu nad pewnym rodzajem wiedzy, którą studentom przekazać może jedynie „ludzki” (pochylimy się nad tym epitetem, bo wpisane weń treści wcale nie są oczywiste) nauczyciel. Jak będziemy przekonywać, w dzisiejszym skomplikowanym i zmiennym świecie jest to wiedza dla studentów kluczowa bez względu na obrany kierunek studiów. Dlatego zapraszamy każdego, kto zastanawia się nie tylko nad tym, jak wykorzystać oferowane narzędzia AI do poprawienia jakości i atrakcyjności prowadzonych przez siebie zajęć, ale również nad tym, jak w tej nowej dla nas wszystkich sytuacji kształtować swą własną osobowość i rozwijać się jako nauczyciel.

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 12:00-13:30

 

Tryb spotkania: stacjonarnie

Miejsce: Wydział Prawa i Administracji, ul. Krupnicza 33a, sala 12

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
doktorantki_ci

 

Limit miejsc: 30

Osoba prowadząca: mgr Katarzyna Gajkowska-Ciuk – Centrum Dostępności

 

Forma wydarzenia: prezentacja

 

Wskazówki dla organizatorów konferencji i innych wydarzeń nt. możliwości dostosowania wydarzeń dla osób z różnorodnymi potrzebami (np. zróżnicowana dieta, niepełnosprawność ruchowa, wzrokowa, słuchowa, trudności zdrowotne itd.).

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 12:00-14:00

 

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MS Teams

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
studentki_ci;
doktorantki_ci;
pracowniczki_cy administracyjne_i;
uczestniczki_cy studiów podyplomowych

 

Limit miejsc: 20

Osoba prowadząca: mgr Marek Maślanka – Wydział Nauk o Zdrowiu, Zakład Ratownictwa Medycznego

 

Forma wydarzenia: prezentacja

 

W ramach wydarzenia będzie możliwe odwiedzenie bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Krakowie-Kokotowie i zobaczenie z bliska śmigłowca ratunkowego wraz z wyposażeniem - oczywiście pod warunkiem że w tym czasie załoga nie będzie zajęta udzielaniem pomocy poszkodowanemu ;-) Wydarzenie polecamy szczególnie osobom ze Studenckich Kół Naukowych.

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 12:00-14:00

 

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MS Teams

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
studentki_ci;
doktorantki_ci;
pracowniczki_cy administracyjne_i;
uczestniczki_cy studiów podyplomowych

 

Limit miejsc: 200

Osoby prowadzące: mgr Jagna Kazienko – Studencki Ośrodek Wsparcia i Adaptacji SOWA

 

Forma wydarzenia: spotkanie / debata / sejmik

 

Zapraszamy do udziału w wydarzeniu wspólnie realizowanym przez Studencki Ośrodek Wsparcia i Adaptacji SOWA, Rzeczniczkę Praw i Wartości Akademickich oraz Dział ds. Bezpieczeństwa i Równego Traktowania – Bezpieczni UJ oraz Centrum Dostępności.

 

W ramach debaty „Dobrostan cyfrowy w Akademii” chcemy porozmawiać o trudnościach i wyzwaniach wynikających z wykorzystywania różnych rozwiązań w ramach pracy zdalnej lub komunikacji służbowej online. Planujemy także poruszyć tematy związane z codziennym korzystaniem z mediów społecznościowych oraz ich wpływem na zdrowie psychiczne i fizyczne.

 

Chcemy poruszyć różne zagadnienia związane z dobrostanem cyfrowym z perspektywy naszych jednostek. Tym samym oprócz przykładów potencjalnych problemów czy nadużyć będziemy rozmawiać o różnych sposobach dbania o swój dobrostan w przestrzeni cyfrowej. Skupimy się również na wskazaniu dobrych praktyk w obrębie poruszonej tematyki.

 

Rozmawiają:

  • mgr Jagna Kazienko - Kierowniczka Studenckiego Ośrodka Wsparcia i Adaptacji SOWA
  • mgr Ola Migalska / mgr Ewa Stoeckermgr Agnieszka Sznajder - Dział ds. Bezpieczeństwa i Równego Traktowania Bezpieczni UJ 
  • mgr Radosław Nawojski - Koordynator Biura Rzeczniczki Praw i Wartości Akademickich
  • mgr Urszula Szczocarz - Centrum Dostępności

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 13:00-14:30

 

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MS Teams

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
pracowniczki_cy administracyjne_i

 

Limit miejsc: 200

Osoba prowadząca: dr Joanna Hałaczkiewicz – Jagiellońskie Centrum Humanistyki Cyfrowej, Projekt Flagowy Digital Humanities Lab

 

Forma wydarzenia: warsztat

 

A co, gdyby sztuczna inteligencja odczytywała za nas rękopisy i stare druki…? Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję poznać sposób działania oraz możliwości programu Transkribus. Pracując w grupie, wspólnie opracujemy niewielką próbkę tekstu, a następnie wygenerujemy transkrypcję.

 

Szkolenie przeznaczone jest dla osób studiujących na Wydziałach: Filologicznym, Polonistyki, Prawa i Administracji, Historycznym.

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 13:15-14:45

 

Tryb spotkania: stacjonarnie

Miejsce: Wydział Polonistyki, ul. Gołębia 16, sala 55

 

Dostęp do miejsca, w którym odbywa się wydarzenie, może być utrudniony dla osób z niepełnosprawnością.

Język: polski

Grupa docelowa:

studentki_ci

 

Limit miejsc: 11

Osoba prowadząca: dr hab. Regina Lenart-Gansiniec, prof. UJ – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Spraw Publicznych

 

Forma wydarzenia: wykład

 

Wydarzenie otwarte - link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZjE5NTRhYWUtODM5Zi00NTFlLWE2ZGYtNTljMTRhMjBkYjJi%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb%22%2c%22Oid%22%3a%2273ff0651-54fe-4b78-af97-8c9f54575b2f%22%7d

 

Sztuczna inteligencja (AI) w szkolnictwie wyższym, a w szczególności w kontekście pracy naukowej, dydaktycznej oraz zarządzaniu jest gorącym tematem wielu dyskusji naukowych ze względu na jej ogromny potencjał. Chociaż dyskusje naukowe w głównej mierze koncentrują się wokół potencjału i korzyści AI w szkolnictwie wyższym, to coraz częściej podkreśla się konieczność spojrzenia na jej ciemną stronę, a więc negatywne konsekwencje. W szczególności, że obserwować można lawinę, często niekontrolowaną, pojawienia się aplikacji czy innych rozwiązań do automatyzacji pracy dotychczas samodzielnie wykonywanej przez akademików, studentów czy zarządzających uczelnie. Celem wykładu jest prezentacja ciemnych stron wykorzystania AI przez badaczy, dydaktyków oraz zarządzających uczelniami. Podstawą wykładu są studia literaturowe oraz badania ilościowe.

Zaprezentowana zostanie propozycja rekomendacji dla instytucji szkolnictwa wyższego, mających na celu ograniczenie ryzyk związanych ze sztuczną inteligencją oraz przygotowanie się do zmian jakie ona niesie dla pracy naukowej, dydaktycznej oraz zarządzania uczelniami. Dodatkowo zaprezentowane zostaną rozwiązania oparte na AI dedykowane badaczom, akademikom oraz zarządzającym uczelniami.

 

Termin: 15 marca (piątek), godz. 14:00-15:30

 

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MS Teams

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
doktorantki_ci;
pracowniczki_cy administracyjne_i;
uczestniczki_cy studiów podyplomowych;
studentki_ci

 

Limit miejsc: 200